Gepost door: WTC De Palingrijders | 15 april, 2008

Op de Piste !!!!


Beste bloggers,
Op vraag van Bart Blondeel werden we uitgenodigd om eens mee te rijden op de piste. Dus vertrokken we maandagavond om te gaan rijden op de piste in het wielercentrum Eddy Merckx te Gent.


Aan den entréé ………

 

 


Een echte Eddy Merckx-piste fiets !!

Bart rijdt er al een aantal weken en bij mij was het al meer dan 20 jaar geleden dat ik nog eens op de piste reed. Voor Steven was het de eerste keer en ja dan zijn er al eens zenuwen, maar da’s meer dan normaal hé.
Alles een beetje uitgelegd aan Steven : hoe je moet remmen, want je hebt immers geen remmen op de fiets , wat je moet doen in de bochten, enz… ‘t Was een echt prachtig gebouw!! Eenmaal we binnen waren en betaald hadden mochten we achter onze fietsen gaan. Het waren splinternieuwe Eddy Merckx-fietsen en Bart zei: “Ze hebben ze vorige week hier afgeleverd !!”.

 


Een ruime keuze aan pistefietsen !!

Onze kledij aangetrokken en op naar de piste. Als je daar dan binnenkomt, valt je mond toch open. Het is een wereld op zichzelf. Op de baan waren er zo’n 10-tal aan het rondrijden, en dat was ideaal om Steven zijn zenuwen weg te nemen. Bart was als eerste weg, hij had er dan ook geen problemen meer mee. Ik vertrok als tweede,ik moest eerst de fiets een beetje gewend zijn maar da was rap in orde.
Steven die vertrok als derde, hij moest toch eerst gewennig worden met de baan, maar na 10 min ging dat al redelijk vlot.


Steven, Bart en Bettini klaar voor de start !!!

 
Als iedereen op zijn plooi was,waren het drie ervaren rotten die toch goe snok gaven. Zelfs op het laatste werd het nog plezanter, wij reden het laatste halfuur nog helemaal alleen op de piste. Toen hebben we vrij kunnen rijden waar je maar wilt,snel onderaan of bovenaan om zo naar beneden te duiken.
‘t Was echt tof, maar het was zwaar!! Het is dan ook zeer intensief rijden maar dat is allemaal training!
Onze fietsen afgegeven en dan een lekkere douche . Dit is voor herhaling vatbaar!!!
We zouden dan ook in mei eens terug keren,wie graag van de partij is : laat ons iets weten. Maar je mag geen schrik hebben want het is zo dat er ongelukken gebeuren !! Wie weet zit er in ons clubken een Iljo Keise.
Bedankt Bart het was een plezante avond.

Uw reporter ter plaatse en vooral op de piste,
Bettini.

 

Nog enkele foto’s

 


Let op “de muur” achter Steven en Bart !!


Den Bart kraait victorie !!!


Bettini en Steve klaar voor de aanval !!!


Bettini in de aanval !!


Jaja dat is Steven in vliegende vaart !!!



Straffe mannen toch !!

Responses

  1. mooi verslag Bettini ! Maar een vraagje : als je geen remmen op je fiets hebt, hoe rem je dan af?

    Kamiel

  2. Hoe hoger je gaat hoe meer je afremt.
    Ga eens mee Kamiel en dan zul je het eens zien.
    Er is er overigens een kantine en je kan zelfs in de tribune komen kijken.
    Of anders moet je mee rijden dan zal ik het je leren.

    Bettini

  3. Waarom niet met alle leden? En ’t is overdekt hè, voor regen hoeven we niet te vrezen!

    Sjoefsjoef Sjepapke

  4. Ge moet het niet onderschatten zulle.
    Maar ik heb het gezegd hé iedereen is vrij om mee te gaan.

    Bettini

  5. Op welke dagen kan je als wielertoerist de piste onveilig maken?
    Krijg je als leek les?
    Wat kost het?
    Hoe kom je er bij om op de piste te trainen? Snelheid kweken?

    Curieus Sjepapke

  6. Apropos, ge moogt wa meer reclame maken voor ons clubke op die piste, niewoar?

  7. Vraag het me zondag, of aan Bart?
    Dan krijg je tekst en uitleg.

    Bettini

  8. sjepapke wenst bij deze icognito te blijven…
    en wie weet, laat ik me bij de B of C’s meedrijven!

    Sjhhhht Sjepapke

  9. Wel bettini, ik zal meegaan. Maar misschien is het beter als ik mijn fotoapparaat meeneem en een reportageke maak rond de gebeurtenissen aldaar. Want ik denk niet dat ik op de piste zou durven te rijden! Jullie zijn wel cracken dat jullie dat durven en doen !! Chapeau!!

    Kamiel

  10. Amai zeg mannen !!!!Daar moet ik wel van opkijken hoor.Dat jullie dat durven en kunnen .Maar wat ik nog toffer vind is dat jullie zo’n goeie vriendschapsband hebben!!!!!Vandaag plezier met de één en morgen met terug iemand anders.Daar zouden veel mensen eens een staaltje mogen aan nemen!!!!!!Dat verdient ???????????????????????????????????haha Steven geen duvelke maar een bloemeke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Betinni hou je makkers samen, je doet dat GOED.En jaja dat verdient een duvelke.(herinner er kamiel velo eens aan)

  11. a ik em daar al veel op gereden ge weet wel parijs-roubaix nog gewonnen da kan jonasssssssssss nie zeggen

  12. Gulder zijt toch straffe gasten zenne,chapeau!!

  13. beste jongens op de piste zou ik ook graag eens rijden, zo een muur achter je hebben dat moet wel een supper gevoel geven niet? We moeten zondag eens afspreken ?

    greetz bin

  14. Bin Laden, als ge meerijd dan achter mij ! Want ik neem geen risicos. Wel een prachtig idee van Bettini of is het Bart of is het Steven.

    Steegmans

  15. Een mooi verslag Bettini ! Ook ik zie dat zitten om op de piste te rijden!!

  16. Beste gert heb je de rvv gereden dan zou je moeten weten dat ik niet moet onderdoen voor jou. Bewijs je eens tijdens de ritten deze zomer. Khoop dat je ook eens je luiehanden uit je mauwen zal steken op ons eetfestijn. Op de piste mag je wel eens proberen mij te verslaan na tom boonen bettini tvdp steven mario bart blondeel moet ik voor niemand onderdoen en zeker voor jou niet. En daarbij alles hangt af van een goeie dag hebben dus. Ik sta al te popelen voor je echte naam te kennen we zullen er eens brandhout van maken dan. Je zit op iedereen zijn kap maar als we eens op de jouwe zitten is het direct van dat we niet mee kunnen. Bewijzen beste jonge man bewijzen dat is alles wat je moet doen.

    greetz bin.

  17. olà, ne geprikkelden bin laden, GEVAARLIJK als ge ’t mij vraagt!!
    Trouwens, volgens mij zit de Steegmans in uw ‘nog te kloppen’ lijstje!!!
    Ge zult uw ACCU goed moeten LADEN!!!

    Sjoefsjoef Sjepapke

  18. Wel jongens ,we gaan allemaal ne keer afspreken hé ; het moet de moeite waard zijn , dat is zeer straf zo op de piste rijden ?
    grrttttttzzzzzzzzzzzz

  19. Met z’n allen noar de piste!!

    Sjepapke

  20. waneer is da en om oe laat vertrekken we


Geef een reactie

Categorieën

