Gepost door: WTC De Palingrijders | 3 juli, 2008

Verslag fuif Maite !!!


Maite’s foute party !!!!!

 

Vrijdagavond, 27 juni : mijn papa komt thuis en lijkt gehaast. Gauw eten en wassen en daarna kippenboutjes halen. Wat zou hij nu weer van plan zijn?? In het tumult maakt hij toch nog even tijd voor mij : brabbelt iets van een feestje in m’n oor. Zou dat nu mensentaal zijn ? En zou dat feestje misschien voor mij zijn? ‘K mag toch naar mijn eigen feestje komen hé ? Niks van! Papa weg en ik blijf achter met mama. Hewel ‘k vind het niet schoon op mijn eigen feestje afwezig te moeten zijn. Ik houd het been stijf en weiger om in te slapen, maar rond half tien begeef ik en rollen de luiken naar beneden.

Bij een diepe slaap hoort natuurlijk een droom; een droom die wel eens werkelijkheid zou kunnen zijn!!! Het valt me op de ik niet in m’n bedje mag slapen maar wel in dienne groten slaapbak.
Na zo’n tien minuutjes moet de kudde getelde schaapjes plaats maken voor een typisch gezellig dorpscafé,vol met mensen. Dat moeten vast vrienden en collega’s van papa zijn. De muziek staat hard,maar er zit wel een leuke beat in. Eens binnengekomen valt er een schaduw over me. Ik open de ogen en zie dat ik door, het lijkt wel honderden ogen bewonderd wordt. Zou ik dan toch op mijn eigen feestje beland zijn?

Ik ben onder de indruk van zoveel belangstelling. Blijkt zelfs dat velen een mooi cadeau hebben mee gebracht. Er is er zelfs eentje die een foto van mezelf heeft mee gebracht en dit terwijl ik mezelf nog nooit gezien had !! Bedankt iedereen!!!! Want cadeautjes krijgen is leuk, kleertjes, speelgoed en zelfs pralines.

Er is echt veel volk komen opdagen op mijn eerste fuif. De toeristen bezetten een groot deel van ’t café. De collega’s van papa zijn werk de hoek achteraan, alsmede de weg naar de toiletten. Deze informeren geduldig of het allemaal wel klopt over dat fietsen. Maar de mooie foto van “ALPEN 2002” is duidelijk. Er is er zelfs eentje bij die vroeger de prestaties van TVDP van nabij bewonderde en mijmert een beetje van de teloor gegane kansen bij een eventuele prof carrière.

Het viel me op dat die grote mensen ook nog veel “moeten / kunnen” drinken, zij moeten toch niet meer groeien? Nee,ik weet het: ‘t is hier een feestje, mijn feestje en iedereen zal het geweten hebben. Patricia vult aan een razend tempo de glazen, Ann en Carine spurten zich werkelijk de benen van onder het lijf! Zij kunnen nauwelijks volgen met het uitdelen van gerstenat. Gelukkig zijn zij van geen kleintje vervaart en slaan zich hier door als volleerde biergoochelaars. Bedankt Patricia, Ann & Carine!
‘k Zie dat de combinatie van gratis Jupiler met en een bende leuke mensen die er echt zin in hebben, daar keigoeie muziek bij leid tot wat men noemt “een foute party “.
Die mensen of je mag ze ook Party Beesten noemen hebben eindeloze bolognaises gedanst, geslowt, Marie-Louises gevormd dat Lucie haren vloer spekglad was. Om nog maar te zwijgen van dienen heerlijken Jump beat.

 

 

 

 

 

‘T is nu al naar kindernormen laat als er een mysterieuze man komt binnen gewandeld. Erger nog,hij kust eerst mama, roept “JOH” tegen papa en komt mij dan aanschouwen. Oh ‘t is Erwin die met de moto is gekomen. Hij zegt dat hij zichzelf kent en dat dit een veiligere manier is dan véél te laat met den auto nog zo ver te moeten rijden. Nu mag hij immers niet drinken, maar laat zal het in ieder geval wel worden, zeker als ze dienne mens iedere keer opnieuw overtuigen om nog efkes te blijven en weer zijn jas afpakken. Patricia denkt nu stiekem dat dit wel eens een nieuwe sponsor voor haar toeristen zou kunnen worden????.

Om middernacht wordt het Tom Boonen-lied gespeeld. Iedereen verlaat tot mijn grote spijt de dansvloer,want dit vind ik echt een keigoed lied!!!.Wat gaat die gekke bende nu uitrichten? De mensen gaan in 2 rijen staan,de muziek alsmaar harder, het handgeklap en voetgestamp doen “De Paling” op z’n grondvesten daveren (was reeds 2 weken geleden door Kamiel aangekondigd). Net als VALVERDE aanzet,Tom Boonen zich rechtzet en uit het wiel komt, komt hij echt het café binnen gestormd !!!!!

Het is lepe Steven die als een echte Flandrien het café op stelten zet,kompleet uit de bol gaat op een veel te klein fietsje, in een authentiek wielertruitje van EBO, omsnoerd door een tube, gewapend met een spaghettihelmpje en z’n eerste palm! De anderen moedigen hem eindeloos aan, de ambiance is niet meer te stuiten, Lucie moet zich vasthouden of wipt zo uit haar bed. Dit geweldige moment zal zeker de geschiedenis ingaan als hoofdact op Maite’s foute Party.

Alsof het allemaal nog niet genoeg was krijgt papa er nog een cadeau bovenop: een flinke cadeaubon, cash en een doos groter dan ikzelf vol met vodjes om de fiets te kuisen… alhoewel ??? Dj’s van dienst denken hier munt uit te kunnen slaan en gaan al gauw over naar Lac Du Connemara. Vodjes uitpakken en alweer wordt het café herschapen. Dit keer in een witte massa die als gek tekeer gaat. Worden die dan nooit moe??? Nee!!!! Want ‘t zijn allemaal sportmensen en sport is TOF !

 

)

met doekjes zwieren 🙂

 

 

Bon ‘t is allemaal hééél tof maar ik krijg er dorst van en aangezien da ‘tier al Jupiler is wat de klok slaat wil ik melk! Echte verse warme moedermelk.
Patricia laat mij en mama rustig achter in de keuken zodat we wat privacy genieten. Enkel onze zwarte mascotte Blacky mag het geven van de borst aanschouwen .
Intussen gaat het feest gewoon door en de ambiance verzorgt dankzij Stino en Vino gaat er alleen maar op vooruit. Bij m’n terugkeer stel ik vast dat grote mensen, echte vrienden onder mekaar er een unieke en beestig leuke boel van gemaakt hebben!!!!!.Zelfs papa die al wat ervaring heeft in feestjes bouwen is onder de indruk.

Voor mij wordt het nu wel laat en vraag aan mama of ze me thuis wil brengen. Papa kijkt beteuterd maar blijft nog wat achter. Hij zal me morgen wel vertellen hou het is afgelopen!! Als zijn hoofd niet te veel pijn doet tenminste. Zo lieve mensen,dit was hoe ik mijn MEGA party heb mogen ervaren !!!
Ik wil dan ook iedereen bedanken, zeker Patricia en Lucie voor de unieke locatie; Ann en Carine voor de bevoorrading, de collega’s en vrienden voor alle cadeautjes en de ongelooflijk gezellige avond.

Bedankt !!!
Maite & haar foute party

 

PS : Om halfvijf is het licht ook bij de laatste die-hards uitgegaan en hebben ze letterlijk de fiets aan de haak gehangen.

Responses

  1. dag lieve Maite,
    proficiat!!! nog zo klein en
    al zo’n mooi verslagje kunnen schrijven!
    uwe papa zal een beetje geholpen hebben zeker?
    echt goed gedaan!!
    je allereerste ‘foute party’ is zeker geslaagd,
    daar zijn geen twijfels over!

    groetjes en een dikke kus van ons…

  2. Dag Maite,

    Wat een mooi verslag zeg !! Jij overtreft je papa in het schrijven !! Weeral iemand bij die goed verslagjes kan maken. En het was inderdaad een wijze fuif. Maar ja wat wil je : het waren ook allemaal wijze mensen he !!

    Proficiat !

    Kamiel

    PS wat een mooie fiets 🙂


Geef een reactie

Categorieën

