Gepost door: WTC De Palingrijders | 9 oktober, 2008

Verslag Ardennen : deel III ( en tegelijk het laatste deel)


Beste Palingrijders, beste vrienden van de blog,

Mijn excuses dat deel drie zo lang op zich liet wachten. Een mens maakt soms al eens fouten 🙂

Deel drie dus. Waar waren we nu al weer gebleven …… juist ja beste lezer …… de zaterdagnamiddag loopt  op zijn laatste beentjes en de meeste mensen zijn al uit het zwembad. Gaan we misschien even een kijkje nemen, eventjes maar …. Geef me maar een hand als je niet meedurft …. Kamiel raakt overal binnen ……

We komen op het eerste verdiep en gaan snel even een kijkje nemen bij de Stijn. De gelukzak heeft een kamer voor zich alleen …. kom we gaan even binnen …. maar er is hier geen Stijn te zien. Misschien zit hij wel bij Steve en Super Mario. Kom snel even bij die mannen daar ….. nee ook hier niemand thuis. De handdoeken en de kledij ligt hier op een hoopke …. maar geen broederpaar te zien. Even de overstap naar Elske en haar gezin …. olala wat is dat daar? De kinderen zijn wat moe en Els heeft haar handen vol om de kinderen kalm te krijgen. Hier zijn we vlug weg hoor. Of we even bij Dino gaan piepen? Neen beste lezer, lieve Maite slaapt en we gaan dat klein mensje gerust laten. Of Gruute Plateau? Eu misschien toch niet, want  ja ….. neen toch niet, we laten Gruute Plateau maar bij zijn Liesbeth 🙂  Het zal niks worden beste lezer, laat ons dan nog maar een beetje afwachten en zien wat de avond ons gaat brengen. Tot straks, Kamiel gaat hem even klaarmaken. Tot aan de feestdis !

Het is intussen 19 uur en alle Palingrijders zitten intussen aan de lange eettafel. Er wordt aardig wat afgekeuveld : Hoe de mannen van groep één het drietal van de derde groep voorbijstoof even vóór Bertrix, hoe Kamiel met het ei in zijn g*t de afdaling maakte, hoe plezant het wel was in het zwembad, dat er zelfs café’s zijn in Herbeumont , …… kortom stof voor veel gesprekken. Intussen neemt iedereen een goed gevuld bord want de magen zijn leeg. Een flesje wijn kan er ook bij. En de kinderen smullen als echte papen. Er wordt bij een aantal een goede “fond” gelegd voor vanavond want een “La Chouffe” is hier het bier van de avond. Maar laat ons eerst even ons lekker avondmaal naar binnenspelen. Nog even van het dessert proeven en dan , ja hop naar de bar.

We zijn daar de eerste bezoekers en we kiezen ons het beste plaatsje uit. Iedereen is van de partij. Ook onze voorzitter en Anneleen die net als Andre en Marie-Jeanne, Bouillon onveilig gemaakt hebben deze namiddag. De La Chouffe is het meest gevraagde biertje. Het is dan ook heel lekker ! Want LA CHOUFFE is een niet gefilterd blond bier, dat zowel in de fles als in het vat hergist. Het is aangenaam fruitig, gekruid met koriander en een lichte hopsmaak ……. mmmmmmmmmmm.

MMMMMM lekkere La Chouffe !!

MMMMMM lekkere La Chouffe !!

Natuurlijk wordt er veel gelachen. En pikuurkes worden er ook gezet. Het slechte weer en de pech die we gehad hebben is voorlopig de rode draad door de gesprekken. Ook de nieuwe truitjes voor de komende seizoenen worden becommentarieerd. Maar een aantal onder ons zijn moe. Dirk en Petra (en Bertje), de Peter en zijn vrouwke, Andre en vrouwlief , …… ze verlaten ons vroeg. Ook Yvan zoekt al snel de bedstee op, want hij wil morgenvroeg gaan rijden. Hij overtuigt ook Dirk en Andre om mee te rijden en zelfs Peter gaat mee. Dus gaan er toch nog een aantal van ons mannen gaan rijden morgen. Wijs ! Den Tommy zal ook wel gaan, denk ik dan.

Ondertussen is de La Chouffe in grote getale blijven komen. We blijven met de harde kern over: Tommy en Els; Liesbeth en Gruute Plateau, Super Mario, Steve Prilmans, Dino en zijn Saskia met een slapende Maite, DJ Stino en ik dus. Ik voel het al beste lezer  …… “wat is er daar gebeurd?” , vraagt u. U bent inderdaad heel curieus ja. “Of ik alles ga vertellen?”, vraagt u weeral!  Nee dat niet, sommige zaken zijn niet voor iedereen ’s oren bestemd. Het verhaal van Le Prési…. en Carm.. zegt u?  O nee, dat is het verhaal van een aantal vrienden die er gewoon op los gefantaseerd hebben 🙂 En het verhaal van DJ Stino …. Wel ja dat kan er door ja … DJ Stino heeft ondertussen  “The Mood” te pakken en wil met zijn USB-Stick (vol met foute muziek) de zaal op zijn handen krijgen. Maar neen het lukt niet, want de meesten blijven op hun stoel zitten en hebben niet dezelfde smaak. Wij hebben duidelijk meer zin om te dansen en Super Mario wil zelfs de Marie-Louise doen. Maar wij zien dat niet zitten en we vragen nog een La Chouffe. DJ Stino is zwaar ontgoocheld. Hij heeft gefaald, niet alleen op de fiets maar ook als DJ 🙂

Intussen raakt mijn kan vol. Moet ik nu blijven drinken? Ik kan die mannen niet volgen en besluit mijn kwakken achter Super Mario’s rug te verstoppen. De garçon neemt er gelukkig een paar mee, maar bij de vierde pint ruikt hij onraad. Wie is hier aan het bedriegen, vraagt de man zich schijnbaar af en hij vraagt aan Super Mario of dat zijn bierkwakken zijn. Verdomme denk ik. Wat vraagt die vent nu? Mario is werkelijk verontwaardigd en ik zie zijn euro vallen …… hij kijkt me aan en zegt dat hij weet wie aan het zeuren is 🙂 Ik kan het niet meer ontkennen. Na het vierde glas heeft hij mij ontmaskerd. Maar ik besef maar al te goed dat als ik alles tot de bodem leeg,  ik de dag erna geen mens ga zijn. Dus ik laat ze maar hun verontwaardiging uiten. Ze zullen mij niet zat krijgen. No way. 🙂 😉

De harde kern dunt ondertussen verder uit. Saskia (en Maite), Tommy en zijn kroost …. allen zijn ze al naar bed. Het wordt één uur. Ik wil gaan slapen. Maar gaan ze me laten gaan? Ik denk het niet. We zien wel …..

DJ Stino wordt gek met al die La Chouffe !

DJ Stino wordt gek met al die La Chouffe !

Gruute Plateau was met andere zaken bezig dan Liesbeth !!

Gruute Plateau was met andere zaken bezig dan Liesbeth !!

Marie -Jeanne en Anneleen

Marie -Jeanne en Anneleen

Wat doe jij achter mijn rug Els???

Wat doe jij achter mijn rug Els???

Het wordt intussen half twee. Den Dino is een half uur geleden totaal uitgeteld naar zijn bed gestrompeld. Iedereen was verrast over zijn gebrekkige fysiek. Dino zit er blijkbaar door nu het seizoen zijn einde nadert. Maar goed ….. we besluiten dan maar om ook naar boven te gaan. Hoe kan ik die mannen verschalken, schiet er door mijn hoofd.  Eenmaal boven houdt de Steve me tegen en wil me op de kamer van DJ Stino krijgen. Maar plots is er één van de mannen op mijn kamer binnengeraakt. Verdomd, Yvan heeft de deur opengedaan en iedereen zit vliegensvlug op ons kamer. Yvan bekijkt het ganse gebeuren met slaapogen. De Steve is natuurlijk in zijn nopjes en de show begint. Steve en Stino halen nog wat borrelhapjes boven, evenals een ferme plak kaas die Steve nogal onorthodox in stukken snijdt. Ook ettelijke blikjes Jupiler zien het licht. Waar halen ze het toch vandaan, mompel ik. Dat zijn kerels ja !! Super Mario en Gruute Plateau zijn ook in hun nopjes en omklemmen elk een koud blikje Jupiler. Gruute Plateau legt hem op mijn bed en liesbeth ziet de bui ook al hangen …. wanneer krijg ik hem in bed, zie ik ze denken 🙂 Gruute Plateau begint zelfs in een boek te lezen, ongeloofljk. DJ Stino haalt voorwaar zelfs zijn radio met boxen naar boven …. olala!

Er wordt lawaai gemaakt : gezangen worden aangeheven, moppen worden verteld, verhalen komen naar boven, samen met ….. ettelijke blikjes Jupiler, kaas en worst. Yvan ondergaat alles met lede ogen en ik ….. wel ja ik …… stapel mijn blikjes terug ergens in een hoekje zonder dat ze het zien. Tot beste lezer er één iemand het lumineuze idee krijgt om nog even een frisse duik in het water te nemen. Mijn hoop dat we ze buiten krijgen neemt toe. En ja, het is zover …… ze vertrekken naar het zwembad. Op weg naar de deur springt Gruute plateau als een echte geweldenaar op mijn bed en … Krak ….. drie latten begeven het. Algemene hilariteit …… Gruute Plateau weet niet wat hem overkomt ….. Snel meet hij de schade op en repareert vliegensvlug de lattenbodem. Een geluk dat zijn Liesbeth al naar bed is 🙂  Maar …. maar beste lezer, er is een groot probleem ……. Waar is de sleutel van onze kamer? De snoodaards gebaren zich van krommen haas en zijn weg.

Stino en Gruute Plateau liggen op hun gemak bij een slaperige Yvan.

Stino en Gruute Plateau liggen op hun gemak bij een slaperige Yvan.

Het was me daar wat op ons kamer om drie uur 's nachts !!

Het was me daar wat op ons kamer om drie uur

Yvan stelt me gerust : “Ik zorg dat die mannen na hun zwempartij hier niet binnenraken!”, stelt hij beslist. Ik hoop het, want ik ben ondertussen al aan het indommelen. Plots wordt ik bruusk wakker en ploft Steve op mij. Hij is nog kletsnat en ik ben direct wakker. Mijn hart zou uit mijn lijf springen van het verschieten. Ook Gruute Plateau is er intussen bijgekomen. Echte snoodaards zijn het die kerels !!! Yvan staat er bij en kijkt er naar 🙂 tegen zoveel geweld was hij niet opgewassen 🙂

Yvan kon de deur niet dichthouden !

Yvan kon de deur niet dichthouden !

Onzacht wakker worden ...

Onzacht wakker worden ...

Amusement in mijn bed !

Amusement in mijn bed !

Gelukkig hebben Yvan en ikzelf ons collega’s op tijd buiten gekregen, maar het is toch een zware nacht geworden 🙂 🙂 😉

De dag nadien zijn vijf moedigen al vroeg uit de veren : Andre, Peter, Yvan, Dirk en Tommy. Ze maken van het goede weer (want dat is het intussen !!) gebruik om te vertrekken voor een tocht van 100 km. Na het ontbijt vertrekt de rest voor een wandeling naar het centrum van Herbeumont. We kiezen een wandelpad doorheen het bos en zo komen we aan op het dorpsplein. Daar genieten we van de zon die ons gisteren totaal in de steek gelaten heeft. Na een aperitiefje gaan we terug naar Eurovillages om dan naar huis te vertrekken. Nadat onze voormiddagrenners aangekomen zijn, neemt iedereen afscheid en een aantal onder ons spreekt nog af in het lokaal.

In het lokaal is het weeral kermis. Fotograaf Steve is er als de kippen bij en neemt er natuurlijk een aantal foto’s van. Maar het echte feest, ja dat was intussen weeral achter de rug ……..

Een wandeling als afsluiter van een mooi weekend.

Een wandeling als afsluiter van een mooi weekend.

Fieste in het lokaal ....

Fieste in het lokaal ....

Zo beste vrienden, ziehier een uitgebreid relaas van een weekendje  Herbeumont. Veel dank aan het bestuur voor de organisatie, veel dank aan de autobestuurders, veel dank aan de olijke palingrijders en hun familie, dank aan de fotograaf Steve en dank aan DJ Stino voor de foute muziek ……. het is mooi geweest.

Vele wielergroeten van uw reporter ter plaatse,

Kamiel Vélo

Responses

  1. Volgende keer uw zwembroekje ook meebrengen kaymilleken (of net niet?Zoals wij!!)zodat je met de nachtelijke escapades kan meedoen.
    Bedankt voor de verslagen ze zijn echt prettig om te lezen met dikwijls een glimlach op de mond.

  2. Het was een wijs weekend beste Steven! Bedankt voor de commentaar, het is graag gedaan.

    Kamiel

  3. lachouffe lachouffe lachouffe zouden jullie nie veranderen van naam dronkaards

  4. Een schoon verslag Kamiel,
    zoals jij da schrijft zou je direct
    goesting hebben om terug te keren,
    maar dan nemen we het zonnetje
    van vandaag mee,want da was er
    daar jammer genoeg niet!!

    Doe zo verder Kamiel,ge zijt goe bezig 😉

    groetjes Petra

  5. Merci beste Petra. Ik doe dat graag zo schrijven. Maar ze liggen hier blijkbaar allemaal voor dood op den blog he Petra. Waar zijn allemaal die Palingrijders die het zo goed kunnen zeggen aan tafel bij Patricia? Hier zingen ze precies een toontje lager he.

    Groetjes aan je bettini he.

    Kamiel

  6. Plakbozze, La Chouffe is wel beter dan uw gemeen pintje hoor 🙂

    Kamiel

  7. Ik denk dat ze allemaal in hun winterslaap zitten Danny, ofwel is het stilte voor de storm… 🙂
    Trouwens héél mooie trilogie, en excuses voor het laattijdig indienen van uw verslag zijn aanvaard Kamiel! 🙂

    De Peet

  8. We zullen ze op de kampioenenviering eens goed wakker schudden he Peet 🙂

  9. En jij Kaymile mag beginnen maar niet zoals vorig jaar he een ganse avond het stoeltje warm houden.
    Nee meespringen met de Johnny Jumpers en co!!

  10. A Jef Van Rang ze !! Het doet plezier van jou te horen. Maak je alvast maar klaar voor de komende kerstcross, want ge moet het parcours bouwen met Eddyken! En ja, ik zal es proberen meejumpen. Maar dat gaat gij niet kunnen met je oude knoken he 🙂

    Kamiel

  11. wa emmen z’ uitgestoken… FOEI
    lasjouffe soeperen a la ratatouille
    tsjoelen in de regen a la baise a bouille
    ‘t es precies … le grand vadrouille

    Sjamajee Sjepapke


Geef een reactie

Categorieën

