Gepost door: WTC De Palingrijders | 21 april, 2009

Verslag groep drie dd 19 april 2009


Zware Benen …..

route-zondag-19april1

Na de zware “Peter Van Petegem-Classic” was een goede nachtrust meer dan welkom.  En het hielp want de zware benen van zaterdagavond voelden al veel beter aan. Maar hoe zou ik de rit van vandaag verteren?  Dat ga ik al snel weten als ik de Pijpketel in Wijnhuize oprijd ……..

…….. het zal toch niet makkelijk worden want de moeite zit nog in de spieren. Maar desondanks ga ik toch vlot naar boven. De helling is trouwens iedere week een eerste graadmeter. Het is steevast de eerste (en soms enige 🙂  ) helling van de zondagrit. Meestal is het daar dan nog stil, zijn de rolluiken en de gordijnen nog dicht  …. zijn de mensen daar in hun zondagse doen en laten 🙂  Alleen de een of andere gek uit Erwetegem passeert daar al puffen …

Aan het lokaal staan reeds twee wielerfanaten : Drékes en nieuwkomer Joris. Ik plaats mijn véloke in de fietsenrekken en vervoeg me bij hun gezelschap. Drékes is reeds volop aan het vetellen over onze heroïsche rit van de dag er voor. Hierbij kan hij het niet nalaten te zeggen dat hij de jonge gasten “een poepke laten ruiken heeft” op de Molenberg. “Jamaar,” riposteer ik, ” gij waart wel achter mij he makker!”. Alsof dat eigenlijk belang heeft ! 😉

Een weinig later komen de andere metgezellen er aan : Tom en Iwan, Patrick en Timothy, Marc en Dirk De Winter. Met negen Palingrijders vertrekken we richting Café Berghof voor de Unitasrally.  Het weer is prachtig en de zon houdt ons al van in het begin gezelschap. Wat moet een mens meer hebben!

De mensen van Unitas zijn in hun nopjes als ze me zien verschijnen met de kaarten van ons groepke. Er zijn reeds 16 inschrijvingen van groep 1 en 2 en nu nog 9 erbij. De Palingrijders doen dat toch weer goed he! Maar voor den Unitas doen we dat graag, ze staan immers ook steeds paraat om ons te helpen indien nodig.  Daarom graag een wederdienst, nietwaar Marcel 🙂

Het parcours verloopt over vlakke wegen. Een geluk want de moeite in mijn dijen speelt me parten. De 105 km van de dag ervoor zijn duidelijk niet verteerd. Maar so wath, doorbijten en stampen op die pedalen is de boodschap. Ook Iwan en Tom zien nog af, alleen den Timothy doet dat weeral goed. Hij vliegt de kleine hellingen op en rijdt steevast vooraan. Wat een recuperatievermogen heeft die zeg!

De weg gaat langs Aspelare en Outer om zo naar Lebeke en Heldergem te gaan. In Heldergem zijn er de traditionele problemen : de drukke snelweg naar Aalst en vooral de aartsgevaarlijke Heldergemstraat waar vervaarlijk wagens lans de baan geparkeerd staan. Sommige auto’s staan zelfs half op het fietspad en met de hoge snelheid waarmee we de afdaling nemen, leidt dat tot gevaarlijke maneuvers. Eenmaal aan de Holestraat te Aaigem kijk ik om en zie dat de negen Palingrijders ver uit elkaar gereden zijn. Ik geef het sein om te wachten en om zo gezamelijk naar Ressegem en Borsbeke te fietsen.

Ter hoogte van Bambrugge komt Tom even informeren wanneer de controle is.  Blijkbaar is een sanitaire stop hoognodig 🙂 Maar er wordt ook goed doorgegeven : we rijden aan een gemiddelde van 26 km/h en dit dankzij de Pat van Ezel en Timothy. Achteraan hangt Joris aan de rekker en ik besluit hem aan te moedigen om vooraan post te vatten. Daar is het toch beter en moet je geen gaten toerijden na iedere bocht!

Via Impe en Smetlede komen we aan op de controle te Massemen. Ik neem daar dankbaar de drankpul van Iwan aan, want ik heb nood aan suikers. Met mijn plat water ga ik er niet komen 🙂 Nadat Tom gedaan heeft met de sanitaire stop vertrekken we richting De Paling. Niemand heeft nog zin om de rally voort te zetten, integendeel we willen zo rap mogelijk aan het lokaal zijn.  Een lekkere Orval of Derijck lachen ons al toe.

GPS’er van dienst, de Pat van Ezel, trekt zijn brommerke op gang en iedereen zet hem in het wiel. Zo rijden we aan een goed tepo naar Sint-Lievens-Houtem en Hillegem. Iedereen snakt eigenlijk om na een 60 km te stoppen. Zo zijn er Iwan en Tom die last hebben van de zware tocht van zaterdag. Ook ikzelf en Dréken voelen de pijn in de dijen. Dirk de Winter daarentegen doet het nog voortreffelijk. Ondanks de 145 km van de dag ervoor, rijdt hij als in de boter. Zeker iemand die volgend jaar de volledige RVV aankan!! Doen Dirk !!!! Je kan dat zeker aan. Maar eerst gaan we naar de Alpen op huttentocht he 🙂 🙂 😉

Vooraan zijn er nog steeds de Van Den Bossches die de toon aangeven. Marc rijdt al een ganse rit gevat vooraan, achter Patrick en Timothy.  Alleen Joris verzeilt intussen naar achter. Zijn bobijntje is af en hij klaagt van kniepijn. Een probleem die hij van het voetballen heeft overgehouden ( Kwinten !!!! Lees je dat ? 🙂  ).  Maar Patrick trekt aan de rem en hij zegt resoluut dat er moet vertraagd worden. Zo vatten we samen de laatste tien km aan aan een gezapiger tempo. Enkel ter hoogte van de Pardassenhoek barst de finale tussen de kleppers los. Ik besluit om met Dirk en Joris op het gemak naar De Palingt te fietsen. Ook mijn benen zijn moe trouwens. Feit is dat den Timothy de finale gewonnen heeft :

Een beresterke Timothy won de finale bij groep 3 !

Een beresterke Timothy won de finale bij groep 3 !

Al bij al een mooie rit met de zon als voornaamste medegezelin! Een 60 km aan 25 a 26 km/h. Meer moet dat niet zijn.  Een prachtig uitstapje overgoten met een sausje van Orval 🙂

Vele wielergroeten van uw reporter ter plaatse,

Kamiel Vélo

Link GPS : http://www.gps-sport.net/routes/Groep-3-19-april-2009_24429

(met dank aan Iwan)

http://www.youtube.com/user/blogdepaling

http://www.facebook.com/pages/Sint-Lievens-Esse-Belgium/De-Palingrijders/42488893723?ref=s

depaling@gmail.com

Responses

  1. dei and’r group’n emmen presis nit te vertellen
    woaren doar uk miskin al van dei kampioenskapsrellen
    en eeft bestuur ulder veto will’n stellen

    sjamajee sjepapke


Geef een reactie

Categorieën

