Gepost door: bartoli | 2 augustus, 2009

verslag sean kelly classic 2009


                                          Dank u wel geachte heer Kelly!!

Door omstandigheden (lees geen geld) is ondergetekende niet op reis geweest en/of heb ik niet teveel uitstappen gedaan. Met dit voordeel dat ik tijd kon maken om tijdens de laatste 2 weken regelmatig een ritje te plannen op mijn stalen(lees carbonnen) ros. Een ideaal scenario met ons reisje naar de alpen in het vooruitzicht. Dit reisje was dan ook de motivatie om de Sean Kelly te rijden, enerzijds als laatste lange en zware voorbereidingsrit maar gelijk ook als een laten we zeggen “testrit” voor de alpen.

Na een oproep op onze blog en een mail naar iedereen was ik zeker van de deelname van Jurgen en Wim, wachtende aan het lokaal kwam Dirk nog aangereden met in zijn bijzijn Tommy. En dus zijn we met onze vijve vertrokken richting Vielsalm. Twee uur later en tweehonderd km verder stonden we geparkeerd vlak bij de inschrijving en start. Het kmi had ons mooi weer beloofd en ze hebben hun belofte gehouden, na ons ingeschreven te hebben zijn we vertrokken met ideaal fietsweer.

 

Klaar om te starten

Klaar om te starten

Ik had me voorgenomen om niet langer bij onze “A” boys te blijven dan nodig, want me opblazen in de beginfase om nadien daarvoor de rekening te betalen had ik geen zin in. Maar eens goed vertrokken is het zo moeilijk om je remmen toe te nijpen en dus volgde ik zolang ik niet te diep moest gaan. En na ongeveer 55 km en een bocht van 180° stonden we aan de voet van de stockeu. Een verdo… lastige klim die niet alleen steil is maar ook lang. Wim liet me snel verstaan dat hij niet de bedoeling had om als eerste boven te komen, een eindje verderop zie ik plots Jurgen voor me uit rijden en niet veel later ga ik ook Jurgen voorbij. Niet veel verder hadden we onze eerste controle en bevoorradingspost, op dat moment staan er 60 km op de teller inclusief 6 hellingen en ons gemiddelde staat op iets meer dan 32 km/uur.

tempo maken !

tempo maken !

 

Niet veel later beslist onze vakantieganger Wim dat hij het wat zachter aan gaat doen en we (wim en ik) beslissen om het wat rustiger aan te doen en laten de rest rijden. Op de volgende bevoorrading na iets meer dan 90 km zien we onze collega’s terug. We beslissen (uit noodzaak) om hier gebruik te maken van de voorziene toiletten en op die manier wegen we alle wat minder om La Redoute op te rijden, want die volgt direct na de bevoorrading. Op deze helling is onze immer menslievende Dirk(Bettini) zo vriendelijk om bij mij te blijven zodat ik samen met hem boven kom op La Redoute. Goed boven laat ik Jurgen, Tommy en Dirk opnieuw rijden en wacht op Wim. Samen met Wim neem ik de afdaling volgende op La Redoute om vrij snel aan de voet te komen van Les Chambralles (1550 meter lang met als 20% max stijgingspercentage).

Tommy en ikke bewonderen de ardennen

Tommy en ikke bewonderen de ardennen

 

Nadien volgen er nog 5 hellingen maar op papier zijn deze makkelijker te nemen dan de vorige twee. Alhoewel de col du rideux geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken. 2500 meter lang met een gemiddelde stijgingspercentage van 6,7%. Gelukkig volgde hierop de laatste bevoorrading alwaar we opnieuw onze collega palingrijders terug zien. Niet veel later zitten we terug op ons fietske voor de laatste 20 km inclusief drie hellingen.

Bettini is in zijn nopjes

Bettini is in zijn nopjes

 

Jurgen trekt zich naar boven

Jurgen trekt zich naar boven

 Bij aanvang van de eerste helling rij ik mijn eigen tempo met de bedoeling boven te wachten op Wim, wist ik veel dat dit een helling was van om en bij de 7 km lang. Eens boven even gewacht en weg waren we voor de laatste 13 km. Aangekomen lezen we dat er 6517 fietsers ingeschreven zijn en bij het afgeven van ons controle kaart krijgen we als geschenk een vwb rugzakje. Inclusief rugzak en een goed gevoel fietsen we terug richting auto. Met 160 km inclusief 14 hellingen (2800 hoogtemeters) extra op ons trainingsoverzicht keren we alle tevreden terug naar huis. Voor de afwezige kan ik zeggen dat het een zeer mooi parcours is, een mooie streek en een goede organistie was.

 

Saluti

Michele Bartoli

 

http://www.youtube.com/user/blogdepaling

http://nl-nl.facebook.com/pages/Sint-Lievens-Esse-Belgium/De-Palingrijders/42488893723?ref=s

depaling@gmail.com

Responses

  1. Hoed af voor zoveel moed mannen .

  2. Ge kunt het ook niet laten hé, om toch zolang mogelijk te volgen “go with the flow”.
    Maar uw conditie is er man, ik denk dat ge nog nooit zo scherp hebt gestaan of ben ik mis.
    Op La Redoute was ik verschoten dat ge naast mij aan het rijden waard ,straf nummerke was dat!

    Bettini

  3. Zeer goeie voorbereiding en dito verslag, … we weten nu alvast wie zijn wiel we NIET moeten volgen in de alpen 😉

    de Peet

    • Zjuust Peet, het mijne in ieder geval niet 😉

      Tommeke

  4. En of Bartoli goed reed! Ik heb het al vaker gezegd: Peter is A-niveau waardig! Hij reed telkens op zijn kousenvoeten van me weg zonder zich zelf te pijnigen (kon ik zien aan zijn stijl) en boven stond hij me telkens op te wachten! Goed gereden man!’t Zal er stuiven in de Alpen denk ik!

    Sportieve groeten,

    Tornado Tom

  5. Onze Bartoli is een klassebak,hij kan snel bergop,nog sneller bergaf (hoewel ik vind dat hij daar moet mee oppassen,als wielertoerist zijn daar geen prijzen mee te winnen),en op het vlakke kan hij het ook.Dus super.


Geef een reactie

Categorieën

