Gepost door: WTC De Palingrijders | 8 februari, 2010

Identikit Nr. 20 : Chris Bruyland


Beste Palingvrienden,

Met veel genoegen stel ik u de identikit nr. 20 voor.  Voor dit 20ste deel gaan we het terug zoeken in groep 3.

Dat het er in groep drie nogal ludiek durft aan toe te gaan, hoeft intussen niet meer gezegd. En als onze identikiter Nr. 20 er op een uitstap bij is, is het meer dan lachen geblazen : altijd positief ingesteld, altijd in de weer voor een goede mop en her en der prikjes uitdelend ….. beste vrienden ziehier de “bijzondere ” identikit van

Chris Bruyland

Identikit Nr. 20 : onze sponsor Chris Bruyland

1) Wil je je even kort voorstellen?

Chris Bruyland,  °05/08/1966 ,  voor meer info zie DAG ALLEMAAL !!

2) Wanneer ben je lid geworden van de WTC De Palingrijders?

Sinds 1966.  OK,  de club bestond toen nog niet maar ik wist al van bij mijn geboorte dat ik ooit voor “De Palingrijders” zou rijden. In 1993 heb ik een jaar gespaard en in 1994 had ik genoeg geld om mijn lidgeld te betalen

3) Hoe ben je bij de WTC terechtgekomen?

Ik ben door de toenmalige voorzitter Eddy Broodcoorens overgekocht van een Spaanse fietsclub :  WTC Rome.  Het was in den beginne een lastige periode.  Aangezien ik nog geen fiets had, was ik elke week aangewezen om naast Albert (de toenmalige volger ) te zitten in de volgwagen.

4) Wie is er je beste maat bij de club?

Vroeger Albert, maar het is misgelopen. Op een bepaald moment reden we plat. Ik ben toen alleen … te voet naar huis gekomen. Diezelfde week kocht ik mijn eerste fiets. Nu zijn het allemaal vrienden. Ik krijg soms tranen in de ogen als ik aan “de jongens” denk !

5) Waarom?

Het is toch fantastisch als je ziet hoe we ’s morgens aanzetten, dicht bij elkaar, in dezelfde kledij, neuzen in dezelfde richting, zij aan zij. Ja, het schept een band.

Als we een uurtje weg zijn denk ik soms : hoe zou het met mijn vriend zijn enkele kilometers verderop …, hoe zou het met mijn vriend zijn die links afdraaide toen het rechts moest zijn…, hoe zou het met mijn vriend zijn die tweemaal plat reed en nu te voet afkomt of met een beetje geluk zijn partner heeft kunnen bereiken…, hoe zou het met mijn andere vriend zijn die hem keerde omdat het tempo niet werd gerespecteerd …, zou Albert zijn gevaarsdriehoek al open gekregen hebben?

6) Wie vind je de grappigste van de club?

Diegene die mij het meest doet lachen. Dat varieert dus.

Waarom?

Omdat diegene die anderen het meest doet lachen de grappigste is en diegene die nooit iemand doet lachen de saaiste !

7) Voor wie heb je het meeste respect in de club en waarom?

Voor zij die beter rijden dan ik. Let op : ik had mijn rijbewijs op mijn achttiende.
En voor de mensen die zich belangeloos inzetten om de club draaiende te houden.

8) In welke groep fiets je mee en waarom vind je dat de beste groep?

Groep 3 omdat er geen groep 4 is !

Mijn droom is natuurlijk groep 1. Aangezien die mannen elk seizoen een jaar ouder worden zie ik mij binnen een jaar of tien in groep 1 rijden.

9) Wat vind je van de blog van Kamiel Vélo? Wat is er goed aan en wat slecht?

Ik heb geen internet op de fiets.

Nee, tof. Ik herinner mij nog de tijd van de krantjes, dat werd ook gesmaakt. Dit is met zijn tijd mee en er is voor elk wat wils. Doe zo voort.

10)Wordt je fiets regelmatig gekuist?

Ja.

11) Wie doet het kuiswerk aan je fiets?

Mijn zadel en stuurlint doe ik naar de wasserij. Alles wat te maken heeft met mechaniek en versnellingen doe ik bij een bevriend mechanicus.

Mijn wielen, vooral de banden, worden in de week gebruikt in een rusthuis en worden met de hand gekuist. Mijn klokje bij de horlogemaker.

De rest gaat in de vaatwasser. Eén keer per jaar kuis ik mijn kledij met de tuinslang.

12) Wat doe je op zondagnamiddag na de wekelijkse rit?

Mijn materiaal naar de betreffende mensen voeren.

13) Hoe dikwijls train je in de week?

Ik fiets door het leven.

14) Wat is je lievelingseten?

Wij hebben in onze tuin kippen met drie poten. Naar het schijnt zijn die super lekker.

Ik heb er spijtig genoeg nog geen kunnen vangen om te slachten.

15) Wat is je lievelingsdrank?

Toen mijn lievelingsdochter werd geboren had ik zonder medeweten van mijn vrouw de geboortelijst bij een plaatselijke drankenhandel gelegd.

16) Met welke schone zou je graag eens op fietsweekend gaan?

Ik heb er altijd van gedroomd om sex te hebben op de fiets met drie Chinese vrouwen.

17) Last but not least : Wat doe je als je doping wordt aangeboden?

Pakken verdomme. Een Chinese is niet rap tevreden.

Responses

  1. Prachtig, hilarisch, wijs ….. kortom Chris ten voeten uit 🙂

  2. dit is de Chris die ik in de alpen heb leren kennen!
    Fantastisch gewoon!!

    saluti
    michele

  3. man man man niet te doen “Typisch Chris !!!”

  4. De Chris zoals hij is!
    Zo maken ze er geen meer, en das maar goe ook!!
    Nu nog blijven trainen Chris!

  5. Waar zit Kamiel? Leeft hij nog? Gaat hij ooit nog in de pen kruipen? Gaat hij ons nog langer in de steek laten? En waar zitten de andere leden van de redactie? Gaan die nog iets schrijven?

  6. Kamiel leeft nog ja. Onkruid vergaat nu eenmaal niet he.


Geef een reactie

Categorieën

