Gepost door: WTC De Palingrijders | 29 december, 2010

Identikit Nr. 22 : Marc Thys


Beste vrienden Palingrijders, beste blogbezoeker,

Hoog tijd om de draad van de identikit terug op te nemen. Deze keer hebben we een vragenlijstje voorgelegd aan één van de grappigste onder alle Palingrijders. Een man die goed uit de hoek kan komen met een welgemikte kwinkslag, een Palingrijder  die steeds goedlachs is.  Een van de eerste leden van De Palingrijders . Beste vrienden , de identikit van

Marc Thys

Marc Thys : steeds goedlachs !

1)      Wil je je even kort voorstellen?

Ik ben Marc Thys (door sommigen beter bekend als “den tantist”). Geboren in ’t stad (Anwerpen dus) in 1957 (dus al enkele jaren in de seniorenclub). In 1989 ben ik in Sint Lievens Esse komen wonen, in’t kader van ontwikkelingssamenwerking. Maar  ik moet toegeven dat ik mij hier op den buiten wel “jeun”.

2)      Wanneer ben je lid geworden van de WTC De Palingrijders?

Ik ben niet zeker,maar dat moet rond 1990 geweest zijn.

3)      Hoe ben je bij de WTC terechtgekomen?

Mijn toenmalige gebuur Eddy Broodcooren was toen voorzitter van de club. Het moet hem ter ore gekomen zijn dat ik af en toe eens met de fiets reed. En zo stond hij hier op een avond aan de deur om mij warm te maken om lid te worden van de beste  wielertoeristenclub van het dorp (en omstreken).Vermits ik toen nog droomde van een actieve wielercarrière heb ik direct toegehapt in de hoop dat mijn conditie naar hogere hoogten zou worden opgekrikt (ijdele hoop, zo zou later blijken). Sinsdien ben ik steeds actief lid gebleven, hoewel het ene jaar al wat actiever dan het andere.

4)      Wie is er je beste maat bij de club?

Dit is een zeer moeilijke vraag. Of beter: het antwoord op deze vraag is moeilijk .Het zijn allemaal maten gedomme !Maar toeval of niet,  mijn beste maten zijn steeds achteraan in het peleton te vinden.

5)       Waarom?

Awel, dat is niet moeilijk te snappen nietwaar. Daar heb ik het meeste gelegenheid om maten te maken. Achteraan in de groep kunt ge al eens  praten en lachen met mekaar. En ’t is zo dat ge goede maten maakt hé ! Als ik  mij een keer vooraan toon heb ik meestal geen asem meer om nog veel babbelen.

6)      Wie vind je de grappigste van de club?

Op mezelf zal ik weer niet mogen stemmen zeker ?!  Moeilijk om daar een naam op te plakken. Maar bij de top 5 staan  zeker: Iwan (gpsken),Chris B, Joris kaas, buurman Dino,Mario.

Waarom?

Als zij van de partij zijn, zorgen zij voor wat leven in de brouwerij (en ook daarbuiten). Want ik vind dat er naast de sportieve topprestaties die wij telkens weer leveren, ook al eens een vrolijke noot mag staan.

7)      Voor wie heb je het meeste respect in de club en waarom?

Voor het ganse bestuur van de club, zonder namen te noemen. Vermits ik vroeger ook nog in het bestuur geweest ben, ben ik er mij  maar al te goed van bewust  hoeveel tijd  en energie er van deze mensen gevraagd wordt om den boel in goede banen te leiden. Ik besef maar al  te goed hoe moeilijk het is om voor iedereen altijd goed te doen. De huidige equipe is goe bezig !

8)      In welke groep fiets je mee en waarom vind je dat de beste groep?

Groep 3 is volgens mij momenteel de beste groep .

Waarom ?

Omdat er voorlopig nog geen groep 4 bestaat. De keuze van groep heb ik op praktische basis gemaakt. De “moyene” van groep 3 ligt namelijk het dichtst bij mijn karakter , denk ik. En ik kijk ook al eens graag rondom mij als  ik aan het fietsen ben, naar de vogels en de bloemen, en andere natuurelementen, en zo. En waar kun je dat beter doen  dan in groep 3.

9)      Wat vind je van de blog van Kamiel Vélo? Wat is er goed aan en wat slecht?

Onze Kamiel doet dat formidabel, hé ! Zowel hijzelf als zijn blog is het bindmiddel van de club .Het is altijd boeiend om zijn teksten te lezen, soms zeer scherp, soms zalvend , maar steeds karaktertyperend .Spijtig genoeg ontbreekt de tijd me meestal om zelf op de blog te schrijven. Maar via de blog blijven  we wel op de hoogte van wat er in de club leeft.

10)Wordt je fiets regelmatig gekuist?

Natuurlijk, elk jaar !

11)  Wie doet het kuiswerk aan je fiets?

Ikzelf natuurlijk. Maar ik vind wel dat een club met wat prestige en met enige ambitie toch wel een bekwame mecanicien ter beschikking zou moeten stellen voor zijn leden. Tenslotte moeten die leden en hun materiaal  toch goed gesoigneerd worden door de club. Want zeg nu zelf, als er geen leden meer zijn , is er ook geen club meer !!

12)  Wat doe je op zondagnamiddag na de wekelijkse rit?

Meestal is dat het moment om onze sociale contacten te onderhouden : familie- en andere bezoeken. Hoewel, het kan ook wel eens gebeuren dat ik mij  languit  in de sofa laat uitzakken en mij eens goed laat soigneren door mijn vrouwtje (voor alle duidelijkheid : een theetje en een stukje taart geven mij een enorme bevrediging).

13)  Hoe dikwijls train je in de week?

Volgens mijn whereabouts train ik eenmaal per week. Of  beter, probeer ik dat te doen. Maar dat hangt enorm van de weersomstandigheden af.  Nattigheid, wind uit de verkeerde richting, te warm, te koud, redenen genoeg om eens een keertje over te slaan. Dit tot ongenoegen en woede van mijn volhardende sparring partner. Maar ja, in tegenstelling tot hem,  heb ik het  aangeboren talent natuurlijk.

14)  Wat is je lievelingseten ?

Geef mij maar nen steak au poivre, a point, met frietjes . Maar ik kan evengoed genieten van een goede spaghetti bolognaise. Of een pizza napolitane. Of rode kool met worst. Of een trip met zelfgemaakte appelmoes. ……

15)  Wat is je lievelingsdrank?

Een “oorke” van De Ryck ( hé Patricia). Maar een goed fleske rode wijn sla ik ook niet af.

16)  Met welke schone zou je graag eens op fietsweekend gaan?

Moest Erika Van Thielen mij een keer meevragen, ik zou niet nee zeggen. Ik hoop dat mijn vrouw deze keer den blog niet leest. Anders  zal het weer ambras zijn als ze dit leest.

17)  Last but not least : Wat doe je als je doping wordt aangeboden?

” Dank u” zeggen (mijn moeder heeft mij altijd geleerd om met twee woorden te spreken).

 

 

Webstek van De Palingrijders
Filmpagina De Palingrijders
Facebook Fanpagina De Palingrijders

depaling@gmail.com

Geef een reactie

Categorieën

