Gepost door: WTC De Palingrijders | 14 april, 2011

Parijs-Roubaix ..


Wat gebeurt er met de fietsen na 

Parijs-Roubaix?

 


Een weetje opgepikt uit het Nieuwsblad …


Met meer dan 50 kilometer aan kasseistroken is Parijs-Roubaix niet alleen een zware slijtageslag voor de renners, maar ook voor hun fietsen. Veel ploegen verschijnen aan de start met speciale wielen. Maar wat gebeurt er eigenlijk met dat materiaal na afloop van de Helleklassieker?

‘We gooien zeker niets weg’, verduidelijkt Steven Van Olmen, mecanicien bij Omega Pharma-Lotto. ‘Van de wielen tot de fietskaders, alles gaat terug naar onze service course in Waregem. We bewaren het materiaal tot de volgende editie van Parijs-Roubaix, om het dan opnieuw te gebruiken. Als er zwaar gevallen is met een bepaalde fiets, sturen we die naar de fabriek van onze Duitse fietsconstructeur Canyon. Gelukkig zijn we vrijwel ongehavend uit de strijd gekomen en kunnen we veel materiaal hergebruiken.’

‘Sommige renners kiezen ervoor om te rijden met hun standaardfiets’, weet Van Olmen. ‘De fietsen die speciaal ontworpen zijn voor Parijs-Roubaix, wegen iets zwaarder en hebben een langere wielbasis. Hierdoor zijn ze minder geschikt voor andere koersen.

Weten we dus ook alweer.

 

Kamiel Vélo

Filmpagina De Palingrijders

Facebook Fanpagina De Palingrijders

depaling@gmail.com

Webstek van De Palingrijders

Advertenties

Responses

  1. hatk al eens gelezen ;p
    weeet je ook dat tom boonen 12 fietsen heeft , en u gemiddelde renner 3 tot 6 fietsen ?


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: