Gepost door: WTC De Palingrijders | 26 augustus, 2011

Kastelentocht Idegem


Waar zijn die Flandriens?

(of zij die ambitie hebben er een te worden)

 

Wanneer ik mijn neus door ’t venster steek hangen er zware zwarte dreigende onweerswolken… toch maar uit bed en hop naar Eske voor een doorgedreven training (de Vélomédiane volgende zaterdag…).

Nog geen 5 km ver of ik moet al mijn regenjasje bovenhalen verd… de vijfde rit met mijn nieuw machien en al de vierde keer in de regen 😦

Natuurlijk als ik aan de Paling aankom nog geen kat te bespeuren: waar zijn die mannen met ambitie voor de Flandrien 2011?

Dirk, Jan en uiteindelijk Tommy laten niet lang op zich wachten en met ons vieren snellen we naar Idegem voor de Kastelentocht.

Den Tommy en Jan willen er zeker geen wandeling van maken en snellen direct in het zog van een paar mannen van De Roeve de Onkerzeleberg op. Ik moet alle registers openzetten om enigzins in het zicht te blijven… Den Dirk paste al van bij het begin: ‘ge moet naar mij niet kijken…’.

Eens de top voorbij vormen we een mooie groep met de snelle mannen van De Roeve en ik twijfel of mijn GPS tilt slaat: 37, 38, 40 km/u da’s niet meer normaal…

Een paar hellingen overleef ik nog maar na goed 30 km moet ik kleur bekennen: dit is TE SNEL voor mij!

Ik zie Jan nog midden in de groep en zeg hem dat ik aan de rekker hang…

Nu is het tijd om er een goed doorgedreven duurtraining van te maken: ik raap nog een paar mannen op maar deze zijn zo uitgeblust dat ze niet eens aandringen om mee te rijden. Alleen maal ik de kilometers af… Ondertussen is het zonnetje er door gekomen en wordt het goe warm, te warm…

In tegenstelling met vorig jaar rij ik nu gans het parcours keurig af en met 137 km draai ik aan de Schonenberg rechts af naar Herzele. Sorry mannen maar thuis zijn er die op me wachten… ’t is ondertussen ook al 12 u 40!

Dit moet volstaan om zaterdag geen mal figuur te slaan.

Enne wie gaat er mee?

 

Joris VE

 

 

 

Geef een reactie

Categorieën

