Gepost door: WTC De Palingrijders | 28 april, 2012

Verslag groep C dd zondag 22 april 2012


AFZIEN

 

De benen voelden wat stram aan van de vorige dag. Toch maar 75 km, maar dan wel met een koude beukende wind die van alle kanten kwam. In realiteit voelden die 75 km dus aan als waren het er 100 geweest 🙂

Acht palingrijders verzamelden trouw aan het lokaal : Ondergetekende reporter, Kampioen Dirk, Kris V., Geert W., Voorzitter Peter, Lokomotief Marc, Flandrien Andre en GPS-ken. We besloten niet naar de rally van Massemen te fietsen want sommigen onder ons moesten gaan helpen op het eetfestijn van de parochiale zaal. En vooral … Voorzitter Peter wou er na de rit enen tracteren want JAN is geboren, de tweede spruit van Peters gezin. Proficiat Peter!!

 

Een gelukkige vader trakteerde op zijn zoon JAN ! Proficiat voorzitter.

Goed en droog weer !

Het moment voor GPS-ken om zijn MIO te activeren : 46 km aan 23 gemiddeld. Dat was de afspraak! 😉 🙂 Jaja, hier komt het verhaal 🙂

We vertrokken richting Erwetegem. Daar zond GPS-ken ons naar De Vlamme waar we eenmaal beneden naar rechts moesten. Hier werd ik de moeite in mijn benen goed gewaar! Het deed pijn ja! 😉

Vandaar begon de lijdensweg nog maar want we reden richting Rozebeke en Elst. Mooie landschap en mooie wegen, ware het niet dat het constant naar boven ging. Mijn tong hing dikwijls uit mijn mond : het was happen naar zoveel mogelijk zuurstof. Een mens denkt dan op zo een ogenblikken wat hij daar toch zit af te zien op die fiets!

afzien was het woord van de dag ...

Van Elst ging het richting Roborst en daar reden we de kerk naar beneden, de vuile kasseitjes af 🙂 En daar gaat het lang bergaf, tijd om te recupereren dus. Alhoewel … de kasseien van de Paddestraat lagen ons lachend op te wachten 🙂 Lokomotief Marc zag dat niet zitten, maar hij kreeg lik op stuk van De Plakker : “Niet zagen verdomme, maar stampen!!” was De Plakker zijn advies. Intussen stond Geert met een afgelopen ketting te voet aan de kant van de eerste strook van die ellenlange strook.

 

Energie opdoen want het was nodig !

Altijd ambiance met de Kris.

Ik zette mijn verstand op nul en dokkerde zo rap mogelijk over die kinderkoppen. Een wind op kop en licht stijgend parcours 🙂 God, wat duurde die trip over die kasseien lang. Ik was dan ook gelukkig dat ik GPS-ken zag foto’s nemen op het einde van de strook. Daar kwam immers Geert nog snel aansluiten. Voorzitter Peter was al die lange calvarietocht bij mij gebleven. Waarvoor dank ! En op het plein te Velzeke verliet Geert ons om zeker tijdig aan de zaal te zijn …

De Kris had geen moeite met de kasseien van De Paddestraat.

Daar in de verte kwamen we af ....

 

Vandaar reden we dan naar Balegem en Oosterzele. Aan de kerk van Oosterzele hadden we efkes het geluk aan onze zijde, toen een grote bende wielertoeristen hun bocht afsneed en ons bijgevolg bijna in de prak reed. Hier hebben we geluk gehad ja!

Vanuit Oosterzele reden we dan naar SInt-Lievens-Houtem en begon ik te hopen op een snelle thuiskomst. Door de relatief vlakke wegen rond Balegem en Oosterzele was ik al goed bekomen. Eenmaal in Houtem kozen we voor de trambaan. Hier kreeg ik wat duwkes van de Voorzitter en De Plakker. Ook Kris helpte me door me in de rug te duwen, want ik kreeg het moeilijk.  Ik was dan ook meer dan blij dat we aan de lichten kwamen te Herzele!

Maar ik moest de kelk tot aan de bodem ledigen, want net voor de spoorweg reden we naar links. We hadden geen kilometers genoeg in de benen en dus reden we van daar naar Aaigem begot. Het is uiteindelijk geëindigd in Haaltert op de top van de CABAZE, een smerige helling. Ik geraakter er amper omhoog 😉 🙂

 

De helpende hand van De Plakker. EEn echt kampioen die zorg draagt van zijn manschappen 🙂

Op de top reden we naar rechts en hier haperde de mio van GPS-ken : we moesten via een verharder weg naar Heldergem. Maar moeilijk gaat ook en we zijn er zonder lekke banden geraakt! Eenmaal op het asfalt te Heldergem reden we naar Aaigem en Woubrechtegem. Hier liet ik de koplopers rijden en met  GPS-ken en Locomotief Marc reed ik richting lokaal.

Ik was moe en de benen deden  goed zeer 🙂 Maar den Orval smaakte er niet minder om !

De mannen van de B's waren er al ...

 

Tot volgende zondag!

 

Van uw reporter ter plaatse,

 

Kamiel Vélo

Responses

  1. Bedankt mannen voor de duwkes 🙂

  2. De rit van de B’s Zondag 29 mei.
    Een groot aantal vermisten, misschien een idee om GPS tracking systeem aan te schaffen. Waar zijn de 3 musketiers gebleven?
    Een héél mooie rit, bijna volledig droog en groep B 7 bis tof groepeke aan 28,3 gemiddeld.
    Met Noel, Dirk en Dirk, Peter en Peter en ikke.
    En wij zijn ambitieus.
    Misschien volgende week proberen we met de B’s terug een grote groep te hebben. Als we groep B 7 en de B 6 en de 5 proberen bijeen te krijgen en dan is er weer een echt groepke.

    Hoop doet leven,

    Guyke

  3. Het positieve aan het verhaal was dat er meer pelonkskes waren voor de aanwezigen … . Of Patricia daar content mee was weet ik niet, er kwam geen geluid meer uit.
    Merci Patricia, voor de pelonkskes en de taarten!
    Misschien moeten een paar B-ers eens de moed hebben om met de A’s mee te rijden, dan kan de rest een echt B-groepke vormen.


Geef een reactie

Categorieën

