Gepost door: WTC De Palingrijders | 20 mei, 2012

Poort tot de Vlaamse Ardennen (groep A en B)


De titel alleen al en je weet wat je mag verwachten, dit word al weer een zware tocht.
Door de hoeveelheid km’s werd er om 8 uur vertrokken en dit wil zeggen dat onze mannen: de A’s, er ook al stonden .
We hebben ons ingeschreven in de tuinwijkstraat en vertrekken voor de 95 km tezamen onze twee A- boys.
Al gauw werd het tempo opgevoerd van 30 per uur naar 34 per uur.
En dan werd er beslist om direct een scheiding te maken ,wie door wil met de A groep en wie achter blijft bij de B groep.
Ik had besloten om toch maar te proberen me te laten meevoeren met die mannen, ik zal toch wel zien waar dit eindigt .
Dus ikke, mijn broer Eddy, Dino, en Filip besloten om mee te rijden met Tommy en Yvan.
En nog wat andere mensen haakten hun karretje aan, ik denk dat we met zo’n 15 man waren.
De vaart zat er al direct in met een tempo om in de wielen te kruipen.
In Parike staken we de steenweg over en toen wist ik al dat er daar een bergje is die mij persoonlijk niet zo ligt. De laatste 200 meter moest ik afhaken maar mijn broer had daarvoor ook al de rol moeten lossen ,het was vandaag niet zijn dagje.
Maar boven werd er op ons gewacht en vanaf toen liep het bij mij heel goed ,het werd alleen maar beter met mij, hoe langer de tocht duurde hoe minder last ik had om te volgen.
Na de eerste bevoorrading was ons groepke al veel minder , er hadden al velen afgehaakt, Filip en Dino hebben we niet meer terug gezien.
Maar mijn broer is nen echten bijter die niet plooit,en het met mij tot aan de voet van de Kasteeldreef hebben uitgezongen.
Tommy en Yvan wilden er vanaf daar nog een lap op geven, Yvan wilde nog wachten, maar voor ons was het genoeg geweest, dus rij er maar op los en bedankt voor ons mee te nemen mannen .
In de verte zagen we de C groep rijden, dus  die mannen hebben ook nog een beetje van ons wiel geprofiteerd.
Ik ben een heel tevreden man, de vorm gaat nu alleen nog maar in stijgende lijn, en dit zo maar proberen te houden

Yvan en Tommy trekken de boel op gang

En trekken maar

Op de terugweg “wind op kop”

 

 

Niet veel aanhang meer

En nog eens trekken

Eddy heeft het overleefd

Responses

  1. Goe mannen!
    Moet ik hieruit afleiden dat er een groep A-B in de maak is?
    Joris VE


Geef een reactie

Categorieën

