Gepost door: WTC De Palingrijders | 31 mei, 2012

De Ronde Van Schoonderhage


Prachtige rit met de kameraden

 

 

 
De dag diende zich schitterend aan : overvloedig veel zon, zeer aangename temperaturen en 10 Palingrijders. Eventjes dachten de mannen van de B-groep dat wij met hen gingen meefietsen. Er was zowaar lichte paniek te bespeuren. Maar geen nood, we hadden met ons groepken afgesproken om 8h30 aan het lokaal. We moesten immers gaan inschrijven in Pollare, want daar startte de Ronde Van Schoonderhage.

Als club van Sint-Lievens-Esse moesten we ons daar natuurlijk laten zien! De B-groep reed de jokertocht in Grotenberge. In mijn binnenste wenste ik ze veel succes want dat is geen makkelijke rally. Zo konden ze daar hun hartje ophalen en de bergen opvliegen in de streek van Kruishoutem en Wortegem–Petegem. 🙂 😉

De voorzitter schreef ons in te Pollare !

En wij dus weg naar Pollare : De Plakker, Marc VDB, Locomotief Marc, Kamiel Vélo, GPS-ken, Stepken, Voorzitter Peter, Geert W., Flandrien Andre en … gastrenner Mario Grootjans!! De Mario verkoos dus met ons mee te fietsen, want hij was nog niet zo lang thuisgekomen van een nachtelijke escapade. Zijn andere feestgangers als Vino, Gruute Plateau en Steve Prilmans lagen nog in hun bed. Maar niet de Mario, die weliswaar met een houten kop met ons vertrok richting Pollare! Een moedige palingrijder.

Ons bende ter hoogte van de molen te Denderwindeke

Aan een rustig tempoke reden we naar Pollare. Via binnenbaantjes kwamen we in Aspelare om zo naar Outer te fietsen. Vandaar was het niet ver meer om naar Pollare te gaan. Het weer zat dan ook fantastisch goed mee. En bij mij zit de fysiek goed 🙂 : de macht zit in de benen. Alleen moet ik te veel vet meesleuren, maar eenmaal dat ook zal verminderen ga ik alle bergskes opvliegen. Ze moeten nu al niet lang meer op mij wachten. Het is echt een goed gevoel dat ik heb!! En daarbij, ik moet mijn eerste plaats in de c-groep zolang mogelijk vasthouden, liefst tot aan het eind van het seizoen. Dat zou dan de eerste keer in 23 jaar zijn dat ik zo hoog zou eindigen. Ik hoop dan ook dat ik het geluk aan mijn kant heb dit jaar en dat ik altijd kan meefietsen! Dat afzien heb ik er voor over ja!

Prachtig weer !!!

Terug naar de zondagrit. In Pollare schreven we ons snel in. Er was al veel volk en een aantal onder ons maakten van de korte rustpauze gebruik om alle overtollige kledij weg te steken. Hierbij moestDe Plakker zijn ferme torso showen tot groot jolijt van een aantal wielervrouwen. Ja je hebt het of je hebt het niet he!

En we vertrokken met goede moed. Het was wel direct prijs want we moesten direct de Pollarenberg over om zo naar Denderwindeke te rijden. Het moet gezegd : fantastisch weer mannen! Het geeft een geluksgevoel om zo te mogen rijden : macht over in de benen, den asem die meewil, een schitterende zon , geen wolkje aan de lucht en op de baan met de kameraden. wat moet een mens meer hebben!

Een Flandrien in vorm met De Plakker!

Via Nieuwenhove reden we naar de steenberg om zo Galmaarden binnen te fietsen.  Daarna volgden Tollembeek en Sint-Pieters-Kapelle om uiteindelijk in Bever te komen. Hier was het landschap om van te proeven. Het moet gezegd : een formidabel mooi parcours en helemaal niet zwaar. Dat kwam vooral stepken  en Super Mario goed uit. Bij Stepken was het alweer een paar maand geleden en super Mario zat nog te blazen en te waaien van zijn nachtelijke uitspatting. Wie dan wel paraat was, waren Flandrien Andre en GPS-ken! Ook Locomotief  Marc lijkt de goede benen gevonden te hebben.  Hij zat alvast goed te babbelen, wat wijst op een betere conditie!

Super mario won uiteindelijk de finale voor De Plakker! Van bekomen gesproken 🙂

Wat ook opviel was dat we vaak op het parcours van onze rally van 85 km zaten. De mannen van Schoonderhage zullen alvast gezien hebben dat ons parcours ook dik in orde was! 😉 🙂 Eenmaal Bever buiten belandden we in Viaene en Moerbeke.  En ja vandaar gaat het steevast bergop naar Eske toe. Dankzij het gelijkmatig tempo van De Plakker en Locomotief Marc bleef de groep goed bij elkaar. Maar het moet gezegd : we hebben een ganse rit een goed tempo aangehouden! Het gaat vlot bij ons derde groepken ja !

EEn sterke Iwan oftewel Carl Berteele op de motor! Fantastische reportages 🙂

Ter hoogte van De Gavers besloten we op commando van de voorzitter  om linksaf te slaan richting Idegem en Steenhuize.  Vooral op de berg naar meubelen De Coninck toe begon het wat minder te gaan. We reden wel in groep naar boven, maar je kon de stilte horen. Enkel de motor van Carl Berteele bracht nog wat ademruimte 🙂 Maar ja, eenmaal De Coninck boven is er al snel de Steenhuizestraat en dat betekent alweer bergop. Ik kon al lang niet meer mee en samen met Marc VDB en Stepken reed ik rustig de laatste helling op.

De bast van onze kampioen !!

We hadden 70 km op onze teller en een gemiddelde van bijna 26 km/h. Een heel goed tempo, temeer er echt niemand heeft afgezien! Dat is echt plezant. Iedereen heeft een goede vorm te pakken en dan gaat het gemiddelde omhoog. En we hebben zeker tijd gehad om te genieten van de prachtige natuur. De mannen van Schoonderhage hebben een werkelijk mooie rit uitgestippeld.

GPS-ken sleurt op kop !

En komend weekend geen rit want het is ons eetfestijn. Ik ga verdomme mijn zondagse uitstap missen ja! 🙂 😉

Van uw reporter ter plaatse ,

Kamiel Vélo

Responses

  1. SCHITTEREND VERSLAG DANNY.
    BLIJ DAT JULLIE ERVAN GENOTEN HEBBEN EN BEDANKT VOOR DE DEELNAME.

    RIK

    • Mooi verslagsken Kamiel.
      GPS-ken doet da precies ook nie slecht, ik denk dat hij veel oefenritten maakt met zijn spelleken. Ook een dikke pluim voor de Flandrien hoor.
      Groep 3 is volgens mij wel het plezantste groepken van allemaal.


Geef een reactie

Categorieën

