Gepost door: WTC De Palingrijders | 12 maart, 2013

Verslag groep B dd zondag 10 maart 2013


De tocht der Flandriens.

 

 

Een eind weg in de vorige eeuw organiseerde men in Kruishoutem jaarlijks een grote fietstocht.  Het was een tocht over 260 km door de Vlaamse Ardennen, en met mijn toenmalige fietsvrienden gingen we er altijd met plezier naartoe. De rit oefende een masochistische aantrekkingskracht uit op ons.

Was het de uitdaging van de afstand en het parcours, of waren we in de ban van de naam van deze zware rit, het is me nog steeds niet duidelijk.

Het is inmiddels meer dan 20 jaar geleden, en toch kwam deze herinnering zondag weer in mijn gedachten, toen ik in de garage mijn doorweekte en ijskoude handschoenen en botten uittrok.  De “tocht der Flandriens”, de naam van deze Kruishoutemse organisatie, kwam weer naar boven.

Hoe zot moet ge zijn om op een natte koude maartse zondag twee uur op een fiets te zitten?  Is het de ambitie om kampioen te worden, is het de schrik om anders teveel conditionele achterstand op te lopen, is het de fierheid om niet te plooien? Waarschijnlijk een beetje van dat alles.

Misschien hadden de opgevers en de thuisblijvers toch gelijk, of zijn dat toch maar mietjes?    De “Mio surprise me” rit leidde ons over mooie en heuvelachtige wegen, langs een deel van ons rally parcours, naar Geraardsbergen en omstreken.

De finale kan ik niet navertellen, ik was er niet meer bij. Naweeën van een zaterdagse bergrit met de RVV boys, en ook nog een tekort aan conditie.

 

Mooie rit, om snel te vergeten.

 

 

 

Stong.

 

 

Geef een reactie

Categorieën

