Gepost door: WTC De Palingrijders | 11 mei, 2013

Groep C : verslag van Hemelvaartsrit


Rally Te Sint-Maria-Oudenhove

 

 

Vorige donderdag was het Hemelvaartsdag. Traditioneel een hoogdag waarbij De Palingrijders een rit plannen. Voor onze C-groep was dat een rit te Sint-Maria-Oudenhove, bij de collega’s van TC Jong & Oud.

Met vier palingrijders waren we op het appel : Voorzitter Peter, Locomotief Marc, Flandrien Andre en Kamiel Vélo. Met de wind pal op de neus, vertrokken we naar TC Jong & Oud voor een tocht aldaar van 40 km. Met onze verplaatsing naar Oudenhove zouden we aldus uitkomen op een 55 km. Genoeg voor een voorjaarsrit.

TC Oud&Jong

onze collega’s WTC Oud&Jong 🙂

Hoewel Dino me plagend  sommeerde om mee te rijden bij de B’s, was ik al blij dat ik  meekon bij de C’s. Een zeer donkere winter en veel overtollige (winter)kilo’s hadden ervoor gezorgd dat ik nog nooit zo slecht voor de dag kwam bij het begin van het seizoen. Zowel fysiek als mentaal moest (en moet) ik uit een diep dal klimmen.

Deels mijn eigen fout, deels genetisch bepaald. Ik moet vaak opboksen tegen de overtollige kilo’s en tegen de niet altijd zo positieve gedachten die soms lelijk huishouden in mijn hoofd. Gelukkig zijn er Palingrijders als Wim N. en Stefaan B. die me terug op het goede pad gezet hebben.  Enerzijds Stefaan die ervoor zorgde dat ik nu met een veel beter verzet fiets, anderzijds Wim die me zeer geduldig begeleid heeft op mijn eerste kilometers van het seizoen van half maart tot nu.  Een ware mental coach!

Vorige zondag zag ik het evenwel niet zo goed meer zitten. Een uithaal van de voorzitter omwille van het feit dat ik op 01 mei samen met Wim was gaan fietsen in plaats van met hem, deed me twijfelen of ik nog wel thuishoorde bij de C-groep en De Palingrijders. Maar ja, de Voorzitter kon toen op dat moment niet weten uit welk dal ik aan het klimmen ben. Ik fietst immers op een hartsalg tussen de 125 en 135 om basiconditie op te doen.  Komt daarbij dat ik al sedert het begin van het seizoen mijn trouwe makkers Marc VDB en De Plakker miste. Maar  peptalk van Tanja en van de Wim haalden me toch over de brug om door te zetten.

Op vraag van Flandrien Andre was ik donderdag  paraat. En gelukkig is het me goed bekomen. Want de fysiek is terug in orde aan het komen (intussen kan ik al 7 kg minder balast meenemen op de fiets) en een goede babbel onderweg, maakte dat het toch een wijze rit werd. We reden over een golvend parcours langsheen Zottegem en Balegem om uiteindelijk via ons eigenste Sint-Lievens-Esse terug te keren naar Oudenhove 🙂 . Hierbij viel ook de moeilijke dag op van onze Flandrien Andre. Deze moedige strijder vecht voor een goede basisconditie en hoopt deze snel terug te vinden bij de C-groep. Vooralsnog is het ook voor onze Flandrien wat moeilijk om steeds het juiste tempo aan te houden.

Flandrien Andre

Flandrien Andre!

Voorzitter Peter daarentegen heeft al een goede basisconditie te pakken en piekt geduldig naar de Mont-Ventoux. Hij is alleszins goed bezig. Locomotief Marc hoeft zeker niet onder te doen voor de Voorzitter. Hoewel hij nog lichte hinder ondervindt aan zijn knie (na een miniscusoperatie), draait hij de molen toch goed rond.

Gelukkig is er de goede mentaliteit in onze C-groep. Er wordt steeds gewacht en het tempo wordt steeds aangepast aan de zwakste van de groep. We hoeven ons immers ook niet te bewijzen voor niets of niemand. Het is zoals Flandrien Andre zegt : “We rijden voor onze gezondheid en voor het plezier!“. We laten  dan ook niemand achter en we beseffen dat haantjesgedrag niet in onze groep thuishoort. Voor wie en voor wat trouwens.

Feit is dat we er een mooie uitstap van gemaakt hebben. We hebben er zelfs nog een kleine bijkomende lus bijgenomen.  Samen met mijn fietsmakkers zijn we nog via het Heyveld naar Maria-Lierde gereden om zo langs de Potaardestraat naar het lokaal te fietsen. Wat was het prachtig op het Heyveld : mooi glooiend landschap, een deugddoend zonnetje … Ja in groep C is tijd om te genieten van dat alles. Hopelijk blijft dat zo.

Komende zondag (morgen dus) rijdt groep C naar Overmere-Donk. Om 8h40 vertrekken we aan ons lokaal voor een volgende deugddoende rit. Samen uit, samen thuis.  Mooi toch! En ondertussen weet ik toch weeral dat ik thuishoor bij De Palingrijders.

Kamiel Vélo

Geef een reactie

Categorieën

