Gepost door: bartoli | 20 augustus, 2013

Mont Ventoux dag 3 & 4


De grootste uitdaging in dit leven is niet om het beter te doen dan anderen. Om te winnen. Het leven is geen wedstrijd. Er is maar een tegenstander, en dat ben je zelf.

Dag 3 was gepland als de dag dat we de reus voor de tweede keer gingen beklimmen maar deze keer vanuit Malaucène. De zenuwen waren aanwezig want zo hadden sommige onder ons gelezen was deze kant niet minder zwaar dan via Bedoin, integendeel zelfs omdat er hier steilere stukken inzaten en bovendien moesten we al meer kilometers en hoogtemeters afleggen alvorens aan de voet te staan.

Vertrekken deden we achter het hotel door naast het hotel een klein maar steil straatje te nemen, een straatje dat net daarvoor ook genomen was door een traktor geladen met lavendel met als gevolg dat we gans het klimmetje achter een traktor zaten die ons gratis een lavendel aroma therapie bezorgde. Vandaar ging het op een rustig tempo via rustige golvende baantjes richting Malaucène.

DSC02583 [640x480]

Na een mooi maar lastige aanloop en iets meer dan 50km op de teller kwamen we aan in Malaucène en de stress sloeg duidelijk toe bij sommige, de ene trok zijn kabeltje van zijn versnellingen over, de andere vertrok al bergop zonder te stoppen en nog iemand anders(een onbekende voor ons) vond dat onze reis wat meer animo mocht hebben en reed met haar auto tegen een geparkeerde auto vlak onder onze neus. Als dit alles opgelost was en iedereen wat gegeten en gedronken had konden we eraan beginnen.

Eerst mijlpaal die we tegen kwamen stond op “sommet  à 21 km” en we wisten waar we aan begonnen.

DSC02654 [640x480] DSC02653 [640x480]

 

 

 

 

 

In pure cijfers is er quasi geen verschil met de klim van hieruit dan vanuit Bédoin maar hier heb je tussendoor stukken die minder steil zijn en je dus de kans geven om even je hartslag te laten zakken. Maar de keerzijde van de medaille is dan wel dat de klim onregelmatiger is wat zeker geen voordeel is.
Een ander aspect was de warmte, het was zaterdag enorm warm op de flanken van de Mont Ventoux, ondergetekende heeft daar veel last van gehad. Heeft er zelfs een ware klop van gehad.
Maar na veel afzien, veel zwoegen, veel naar je kader kijken, enz…bereikte we allen toch opnieuw in eerste fase onze bevoorradingswagen inclusief Gert en in tweede fase de top van deze verschrikkelijke berg.

samen op de top

ons bendeke op dag 2

 

 

 

 

 

 

Voor de thuisblijvers wil ik even meegeven en ik spreek hier enkel uit persoonlijke ervaring dat deze berg beklimmen iets doet met een mens
Ik kan niet voor andere praten en ga jullie niet vervelen met mijn persoonlijke ervaringen/gedachten die door mijn hoofd zijn gegaan tijdens het beklimmen(lees afzien) van de mont ventoux maar wat ik wel wil delen met jullie is dat dit voor mij een unieke ervaring was die ik nooit in de tijd die mij nog rest op deze aardbol zal vergeten en daarvoor bedank ik bij deze nogmaals iedereen die dit mede heeft mogelijk gemaakt.
Bedankt beste palingvrienden en andere!!!

saluti
Michele

P.s. op zondag (dag 4) stond na het ontbijt de rit terug naar huis op het schema en ook dat hebben we allen goed gedaan, we zijn allen veilig thuis gekomen wat de reis alleen nog maar completer maakt.

Responses

  1. Door jullie uitdaging kwam ik toch ook weer in de sfeer van jaren geleden. Wij hebben hier thuis dan ook een Ventoux wijntje gedronken bij ons eten en ons even in Bedoin gewaand. Alleen zat ik maar te wachten op de verslaggeving dat niet kwam. Maar nu ik alles gelezen heb ben ik er van overtuigd dat het een onvergetelijke fietsuitstap is geweest. Nogmaals proficiat aan allen.

  2. Dat heb je heel mooi gezegd Bartoli 🙂
    Proficiat a tutti!


Geef een reactie

Categorieën

